Suomen toiseksi suurin laiturivalmistaja Savorak Oy ja jo vuodesta 1965 samalla alalla kokemusta kerryttänyt Lip-Lap Laituri Oy käynnistivät yhdessä merkittävän tiedonhallinnan kehitysprojektin, koska sisaryritysten käytössä oli erilaisia järjestelmiä ja tapoja hallinnoida tietoa ja toimintaa. Muun muassa exceleiden hyödyntäminen varaston- ja ostohintojen hallinnassa oli kasvun myötä käynyt haastavaksi. Varaston reaaliaikainen tilanne täytyi usein varmistaa käytännön varastotarkastuksilla ja haaste kulminoitui inventaariohetkiin. Lisäksi Savorakin ja sen jälleenmyyjien käytössä ollut räätälöity myyntijärjestelmä oli ikänsä puolesta tullut tiensä päähän eikä sen koodipohja mahdollistanut jatkokehittämistä
Uusi järjestelmä on mahdollistanut mm.
Yhteistyössä Pilvilampi Softwaren kanssa sisaryritykset lähtivät toteuttamaan mittavaa uutta järjestelmäkokonaisuutta molempien yritysten käyttöön hyödyntämällä Pilvilammen liiketoiminta-alustaa. Valmistuneella järjestelmällä hallinnoidaan nyt niin varastoa ja tuoterakenteita kuin tilaus-toimitusprosessia tarjouksesta aina valmiin tuotteen kuljetukseen. Järjestelmä kattaa omat osionsa yritysten ulkopuolisille jälleenmyyjille ja kuljetusyhtiölle, joka sekin pystyy hallinnoimaan toimitettavia tilauksia järjestelmän kautta. Myös sisäinen tuotanto sai järjestelmään oman näkymänsä, jonka ansiosta heidän käytössään on vain toiminnolle keskeiset osiot työskentelyn yksinkertaistamiseksi.
Lip-Lap Laiturilla uusi järjestelmä on tasannut aiemmin isolta osin myynnin vastuulle kertynyttä työkuormaa ja tukee myös jälleenmyyjien työtä aiempaa tehokkaammin. Aiemmin omaa järjestelmää heidän käyttöönsä ei ollut, vaan tilaukset toimitettiin puhelimitse ja sähköpostilla. Tilausten kirjaamisessa säästetään aikaa ja ne saadaan nopeammin eteenpäin tuotantoon.
Yhteisesti suunniteltu ja toteutettu järjestelmäratkaisu on myös tehostanut sisaryritysten yhteistyötä. Tuotteiden ristiinmyynti, jälleenmyyjien kouluttaminen ja palveleminen on helpompaa. Toimintansa jatkuvaan kehittämiseen sitoutuneet sisaryritykset ovat jatkaneet valitun alustateknologian hyödyntämistä laajentamalla kokonaisuuden myös asiakkuudenhallintaan.
.
Pilvilammen tiimi on erityisen ilahtunut kiitoksesta, jonka sai asiakkailtaan maanläheisestä viestinnästä läpi projektin. Asiakas koki Pilvilammen toiminnan läpinäkyväksi ja arvosti Pilvilammen rehellistä palautetta asiakkaan ehdotuksiin järjestelmäominaisuuksien toteuttamista koskien.